Targi HoReCa Transgourmet i Selgros: inspirujące rozmowy i nowości

Targi HoReCa Transgourmet i Selgros: inspirujące rozmowy i nowości

Za nami pierwsza edycja Targów HoReCa Transgourmet i Selgros. Wydarzenie przyciągnęło profesjonalistów z branży gastronomicznej i hotelarskiej, którzy mieli okazję wymieniać doświadczenia, poznać nowości produktowe oraz uczestniczyć w panelach i prelekcjach.

Podczas imprezy swoją ofertę zaprezentowało ponad 40 dostawców zaopatrzenia dla gastronomii. Targi odwiedziło kilkuset gości reprezentujących wszystkie szczeble sektora gastronomicznego - od szefów kuchni i właścicieli restauracji, przez przedstawicieli hoteli i firm cateringowych, po przedsiębiorców zarządzających punktami żywienia zbiorowego.

Jak podkreślają organizatorzy, to była niepowtarzalna okazja do zdobycia wiedzy na temat prowadzenia biznesu oraz odkrycia innowacyjnych rozwiązań i szerokiej oferty produktów dla sektora HoReCa. W programie nie zabrakło prezentacji produktów, wykładów, paneli, warsztatów kulinarnych, degustacji oraz pokazów prowadzonych przez uznanych szefów kuchni i ekspertów Instytutu Kulinarnego Transgourmet i Narodowej Kadry Kucharzy Polski.

Ponadto podczas wydarzenia klienci mogli skorzystać z oferty promocyjnej - za specjalnie przygotowane pakiety produktowe warte 6000, 4000 czy 2000 zł można było zapłacić połowę ceny. Zainteresowaniem cieszyły się także stoiska ze świeżym mięsem oraz rybami i owocami morza oferowanymi przez Transgourmet i Selgros.

Duże emocje wzbudził również pokaz kulinarny w wykonaniu Martina Gimeneza Castro, który po raz kolejny udowodnił, że fine dining może łączyć pasję, kunszt i nowoczesne podejście do składników.

-Targi HoReCa Transgourmet i Selgros to strzał w dziesiątkę - firma w ten sposób dociera bezpośrednio do takich klientów jak ja, którzy już robią zakupy oraz do całej rzeszy nowych odbiorców. To również doskonała okazja, by porozmawiać z doradcami klienta o rozwoju współpracy w bardzo komfortowych warunkach. Organizacja wydarzeń takich jak to jest bardzo potrzebna i to trafna inicjatywa dla całej branży gastronomicznej - mówi Jarosław Uściński, Prezes Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni.

Wydarzenie było pretekstem do zaprezentowania szerokiej gamy marek własnych dedykowanych gastronomii. Portfolio tych produktów dynamicznie się rozwija, a w ciągu ostatniego roku podwoiła się liczba artykułów marki własnej oferowanych przez Transgourmet i Selgros, produkowanych w Polsce - podkreślają organizatorzy.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu pierwszej edycji naszych targów. To wydarzenie było dla nas nie tylko okazją do spotkania z klientami, ale też realnym dowodem na to, jak silna i zaangażowana jest nasza społeczność gastronomiczna. Serdecznie dziękujemy wszystkim partnerom i dostawcom za doskonałe przygotowanie stoisk. Dziękujemy również naszym klientom za tak liczne przybycie i inspirujące rozmowy. Gastronomia to dla nas jeden z kluczowych filarów działalności - dlatego nieustannie inwestujemy w jakość obsługi, kompetencje doradców oraz rozwój marek własnych, które odpowiadają na realne potrzeby rynku - mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros.

W ramach części merytorycznej odbył się panel dyskusyjny z udziałem gości specjalnych: Mateusza Cacka (Sphinx), Emilii Kędzierskiej (Compass Group), Roberta Sowy (N31restaurant&bar), Jarosława Uścińskiego (Moonsfera, OSSKiC) i Martina Gimeneza Castro (Tuna, Ceviche Bar) poruszono tematy najbliższe codziennemu funkcjonowaniu restauracji i punktów zbiorowego żywienia. Zebrani goście rozmawiali m.in. o roli relacji z dostawcami w kontekście łańcucha dostaw oraz o aktualnych trendach, które kształtują dziś rynek gastronomiczny. Nie zabrakło również refleksji nad wyzwaniami stojącymi przed branżą HoReCa w obecnych realiach gospodarczych.

- Bardzo się cieszę, że mogłem wziąć udział w panelu dyskusyjnym poświęconym gastronomii - od fine diningu po żywienie zbiorowe. Muszę przyznać, że organizacja Targów HoReCa Transgourmet i Selgros to świetna inicjatywa, która pokazuje, jak ważna jest dziś bezpośrednia rozmowa i wymiana doświadczeń w branży - podkreślał Robert Sowa.

W programie były także prelekcje ekspertów. Jedna z nich dotyczyła "menu przyszłości". Prowadzący Stanisław Magdij z Akademii Leona Koźmińskiego podkreślał jak istotne jest projektowanie menu jeszcze na etapie planowania restauracji - nie tylko w kontekście dań, ale również sezonowości i odpowiedniego doboru sprzętu kuchennego, który umożliwia pełne wykorzystanie potencjału potraw.